Akhirnya saat-saat yang dinantikan telah tiba walaupun aku masih belum bersedia sepenuhnya tetapi hatiku meronta-ronta mendesak untuk mengambil tempat bersama penunggang-penunggang yang lebih berpengalaman mengharungi hutan bersama KLX ku. Pada

Hari: Ahad

Tarikh : 18hb MArch 2012

Waktu : 9:00 am

Bertempat : Depan Zoo Negara

link: http://www.klx150malaysia.com/post10184.html#p10184

pembukaan aktiviti menjelajah hutan bagi tahun 2012. Walaubagaimana dalam keseronokan ada beberapa langkah keselamatan bagi penunggang mentah macam aku ni. Mengikut kata penunggang yang biasa dengan aktiviti ini bekalan yang harus dibawa adalah cokelat/power bar/roti. Yang lain-lain aku rasa mesti penunggang senior ada bawak dan pastikan hp dicas sepenuhnya. Check kondisi tayar depan dan belakang, brek, dan pendek kata tunggangan mestilah dalam keadaan baik. Motor aku Insyaallah baik semua pasal standard. Aspek keselamatan diri juga perlu diambil kira. Kit keselamatan hendaklah digunakan terutama penunggang baru macam aku.

 

Insyaallah aku akan post pengalaman aku sesusah baliknya aku dari trail kemensah tu nanti.

Bersambung…

 

 

